Tuesday, September 21, 2010

masa berlalu pergi~

kawan1:atif,nape ko xcari penganti?
aku:ak xperlukan penganti.

kawan2:atif,npe awop xcari tino?
aku:aku xse tino.

kawan3:bkpo mu pyoh nk bulis gewe loni?
aku:ak xperlukan gewe.

kawan1,kawan2,kawan3:habis 2 mu cari gpo sebenarnya?
aku:aku mencari cinta...............

*clalunyer ayat ni dipakai pada org yg terlampau jiwang or angau2 dalam bab2 luv ni...kdg2 gak di pakai pada org yg da gve up ngn cinta.adakalanyer org sering persalahkan pada cinta hidup binasa,n ada gak org rasa cinta itu yg buatkan hdop seseorg i2 jadi indah.

jom kiter cmua interview org ramai ttg cinta k,...layan~~~

a lot of gurlz: lelaki mmg xley pkai,xleh caya...curang!!!ske maen kayu 3..benci222222xx!!

a pieces of boyz:perempuan mmg curang gak,ble jmpe yg lagi hensem,yg lame tnggal trosss...hampeh..aku xmo jadi perampas k

*so,itu jew antara yg ak penah dgr la...smjak dua menjak ni,ak byak cari makna cinta...tgk2 cter korean,cte cinta cintun...adusssss....seksa tol nak feel2 ni..hahaha..tp byak gak cter yg bg pengertian n gtaw apa makna cinta...antaranyer lah klo korang nak tgk n feel mcam aku ,
1.ketika cinta bertasbih 1& 2
2.ayat2 cinta
3.the snow queen
4.syurga cinta
etc

aku cukup ingat dialog dalam citer 2...
1 :apa makna jodoh tok?
atuk: jodoh ada 3 macam
1.jodoh dari syaitan
-kamu suka pada orang itu,orang itu suka pada kamu,lalu kamu melakukan zina,maka perempuan itu mengandung.lalu kamu menikahi nya...maka itu jodoh dari syaitan

2.jodoh dari jin
-kamu suka pada orang itu,tapi orang itu tidak suka pada kamu.lalu kamu bomohkan nya..lalu dia suka pada kamu dan kamu nikahinya...itu jodoh dari jin

3.jodoh dari Allah
-kamu dan dia saling bertentangan mata,wujud rasa cinta menusuk kedalam hati kamu,lalu kamu menikahinya..jadikannya halal untuk kamu,cinta kamu di dunia dan akhirat..dan insyaallah di syurga...itulah ia syurga cinta..jodoh dari ALLAH

2 comments:

  1. suko tgk cite koreaaa kee? haha ;p

    ReplyDelete
  2. semenjak 2 menjak ni la..asyik korean jah...adishh..hehe.tgok blog wana r jd mnt korea..opss

    ReplyDelete